ד"ר יעל צורגיל - בשביל הבריאות וההצלחה

אלוורה - כל מה שצריך בצמח אחד

*שם:
*טלפון:
אימייל:
*הערה:


  • השמש דבר נהדר אם יודעים להישמר מנזקיה

    איזה כייף. הקיץ מתקרב. טוב לא ממש כי יש לנו פתאום את הגשמים המוזרים האלו... אבל מידי פעם השמש מתחילה לקפוח על ראשינו. והאמת – צריך להיזהר ממנה כל השנה.

    נתחיל מהפתרון -

    לחברת FOREVER LIVING PRODUCTS ישנו קרם הגנה מהשמש "סאן סקרין"המבוסס על ג'ל אלוורה מיוצב ופעיל (פטנט ייחודי בעולם של החברה) החודר לכל שכבות העור ובשילוב עם חומרי הגנה מהשמש מגן על העור בצורה מושלמת ומוסיף ללחות העור. מתאים לפנים ולגוף, נמרח בקלות,נספג בקלות, אינו מגרה את העיניים לאחר טבילה במים ומתאים לילדים ומבוגרים כאחד. מצוין כקרם לאחר שיזוף ומרחיק חרקים טבעי.... (יתושים, זוכרים בקיץ??).

    מקדם ההגנה של הקרם הוא SPF30 – כלומר מאריך את הזמן שבו אנחנו יכולים להיות חשופים לשמש לפני שנקבל כוויה פי 30. מומלץ למרוח על העור כ-15-30 דקות לפני שנחשפים לשמש ולחזור על הפעולה כאשר העור מתייבש.

    חשוב למרוח גם כאשר נוסעים ביום שמש באוטו (הסבר בהמשך..)!!!!

    אז למה בכלל להגן על הגוף מהשמש?

    הסכנות הטמונות לגופנו בגלל השמש הן רבות בעיקר בגלל הקרינה האולטרה-סגולה (UV מסוג A,B , C), ועיקר הנזק הוא בעור. קרינת UVC נספג על ידי החמצן והאוזון שבאטמוספירה ואינה מגיעה לפני כדור הארץ.

    קרינת UVA וקרינת UVB גורמות נזקי קרינה מיידיים וסיכון לנזקים מצטברים.

    השפעות מזיקות של UVA ו-UVB. חשיפה מוגזמת לקרינה העל-סגולה תגרום לאדמומיות, לכוויות שמש, לפיגמנטציה ולשינויים בעובי העור. נוסף על כך יש לה השפעות מקומיות על תפקוד מערכת החיסון בעור וכן השפעות מאוחרות - קמטים, יובש, כתמים, נמשים, נימים ועוד. השפעה חשובה היא הגברת הסיכון להופעתם של סרטני עור (במבוגרים) בשל חשיפה לקרינת השמש, אם חשיפה הנצברת בהדרגה ואם חשיפה במנות גבוהות לסירוגין.

    קרינת ה UVB  היא האחראית העיקרית לכוויות השמש, להזדקנות העור ולגידולי העור הנוצרים בהשפעת השמש. השפעת קרינת UVB על ה-DNA של תאי העור היא שעלולה לגרום למוטציות בתאים שיתבטאו במשך הזמן כגידולים סרטניים. ה UVB אינו חודר זכוכית או פלסטיק ולכן הוא לא יפגע בנו כאשר אנו נוסעים ברכב עם חלונות סגורים. מסיבה זו אנשים נוטים לחשוב שבאוטו השמש לא מזיקה.... אבל...

    ה - UVA אינו נספג כלל באטמוספירה וחודר אפילו דרך זכוכית חלון. הוא האחראי העיקרי לשיזוף המיידי ויכול לעורר גם שיזוף מאוחר. גם הUVA מזיק לעור. יתר על כן, עקב החדירות הגבוהה שלו הוא גורם לנזק מהותי במיוחד בשכבות העמוקות של העור (בדרמיס).

    חשוב לזכור, כי גם עם תכשיר ההגנה האידיאלי, עלולות חלק מהקרניים העל-סגולות לחדור דרך העור ולגרום נזק, לכן יש להתייחס לתכשיר רק כחלק מאמצעי ההגנה אותם יש לנקוט נגד השמש, ומומלץ להשתמש באמצעי ההגנה הנוספים: כובע, משקפיים, ביגוד, צל והימנעות משהייה בשמש בשעות 10:00–16:00.          

    ועל היתושים – בפעם הבאה.....

    חשוב לזכור – לשמש יש חשיבות מאד גדולה ויצירת ויטמין D בגופנו ולכן אם אנחנו נמנעים מחשיפה לשמש יש לשים לב שאנחנו אוכלים מזונות עשירים בויטמין D או לקחת תוספים (בהתייעצות עם רופא).


     
BizMakeBiz פותח ע"י